Le problème des pucerons au potager

Le jardin de légumes et d'aromates.
Règles du forum
Image Rappel de la Charte
N'hésitez pas à vous présenter ! C'est toujours plus sympathique de commencer par un "Bonjour" et c'est très apprécié ! >>ICI<< :tala:
Pour signaler un abus cliquez sur l'icône Image dans la zone du message concerné.
Répondre

Auteur du sujet
danielkreger
Graine en sachet
Graine en sachet
Commune : Paris
Génération : 20 ans et plus
Passion : Le potager

Message par danielkreger »

3 Best Vacuum Cleaners To Keep Your Home Clean

We all want to keep our house clean, but house cleaning is really hard to complete after a long day of hard work. That is why people use vacuum cleaners instead of manual cleaning methods. With the top 3 best vacuum cleaners below, you can both save time and not spend too much effort cleaning everywhere in the house.

On the market today, there are many different Best vacuum cleaner brands with models, and types. So what are the right products for you? Join us as we share with you the suggestions below to make the most reasonable choice.

1. Shark Navigator Lift-Away: Best Overall Vacuum Cleaner

Possessing a 1200 watt (10 amp) motor, Shark Navigator Lift-Away generates high suction power. Thanks to that, it can clean all kinds of dirt and debris in your house.

The large 4.4 dry quarts compartment allows for a comfortable cleaning without too much concern for frequent cleaning of the unit.

Another advantage of the product is the built-in HEPA filter. You may not know that 99.99% of allergens are trapped by the membrane instead of being released. So if anyone in your family has breathing problems, this is a worthwhile feature.

With the 9.5” nozzle, it is easy to clean in even the tightest places. However, this design will be time-consuming when you need to clean up in large areas.

Image

Pros
  • Excellent suction power
  • Large dirt compartment
  • Easily to move deep into hidden corners of the house
  • Equipped with a HEPA filter that captures many allergens
Cons
  • Narrow nozzle
2. BISSELL PowerForce Helix: Best for the Price

Unlike many other The Best Vacuum Cleaners, the parts of the BISSELL PowerForce Helix are made mostly from plastic. This structure helps to reduce costs, but on the other hand, it makes the machine less aesthetic.

Despite its cheap price, the cleaning performance of the device is undisputed. The machine’s suction power is so strong that it can easily clean pet hair to large and small debris of all sizes.

The weight of the machine is also a strong point since it allows users of all ages to use it easily. This is perfect for when you want to teach your kids how to keep your home clean.

Pros
  • Easy to clean pet hair on any type of surface.
  • Handles most small and large debris well.
  • Good price
  • Lightweight
Cons
  • Cheap plastic construction and some parts need constant maintenance.
3. Dyson V11 Torque Drive: Best for Convenience

Now, you do not need to worry about not finding an electrical outlet. The Dyson V11 Torque Drive uses an ultra-light Lithium-ion battery that provides up to 60 minutes of battery life in low power mode.

This product also integrates a powerful V11 motor with a flexible DLS sensor that moves between three modes: Eco, Auto, Boost. From there, it can provide the best cleaning performance while still ensuring enough power to clean your whole house.

The unique feature of this machine is the Led screen on the device. Say goodbye to annoying buttons; now, just a light touch is enough to control the suction power at will.

Image

Pros
  • Not dependent on power source
  • The smart sensor adjusts the suction power according to the surface
  • Strong suction
Cons
  • High price
Above are best vacuum cleaners in the world that we listed following many different criteria. Each product has pros and cons for your reference. Hopefully, this list can help you make the right choice for your home cleaning needs.
Modifié en dernier par danielkreger le 10 avr. 2023 11:05, modifié 2 fois.

Bernadette B
Stipule frémissante
Stipule frémissante
Commune : Ciney
Génération : 70 ans et plus
Passion : Le potager

Message par Bernadette B »

je ne comprends pas ton message...

Mais je comprends le titre. cette année, invasion énorme de pucerons même sur des plantes qui n'en n'ont d'habitude pas. Effrayant. J'ai décidé de laisser faire la nature et petit à petit, les prédateurs sont arrivés, et la plupart de mes plantes en sont débarrassées, celles qui en ont souffert reprennent vie, il y a des repousses...

Je suis donc bien contente d'avoir favorisé les prédateurs, ce ne sont pas des coccinelles (je n'en vois pas), par contre beaucoup de petits hyménoptères ? Bref, il n'y a plus que des cadavres de pucerons. Merci la nature.

N'importe quel pesticide tue aussi les prédateurs ou le sol, et ils sont à éviter.

eveliotis
Fruit sucré
Fruit sucré
Commune : Liège
Génération : 50 ans et plus
Passion : Le jardin d'ornement

Message par eveliotis »

:elo:

j'imagine que l'auteur veut insister sur le fait de ne pas utiliser de traitement chimique.

Quoique le naturel n'est pas toujours ce qu'il y a de mieux puisque cela tue ou bouleverse aussi une partie de l'écosystème.
Le débats pourrait être long et par un simple exemple : moins d'insectes = moins de prédateurs etc etc

Enfin, le problème que je constate depuis qlq années c'est que les pucerons sont bien plus précoces que leurs prédateurs naturels, sans compter la décroissance de ces derniers. Jamais vu aussi peu de coccinelles que ce printemps par exemple.

Il faut aussi noter le cycle de développement des pucerons qui se termine alors que les prédateurs arrivent seulement ...

Rares sont les plantes qui périclitent à cause des pucerons, nos interventions doivent alors être très ciblées et parcimonieuses !

Image
"Tous les champignons sont comestibles ! Certains une fois seulement !" (Coluche)

epimedium
Feuille agitée
Feuille agitée
Commune : LIEGE
Génération : 60 ans et plus
Passion : Le jardin d'ornement

Message par epimedium »

:elo: Mon grand-père me disait toujours qu'après un hiver doux et humide, il y avait toujours plus de ravageurs, pas directement parce que les ravageurs auraient été épargnés par des températures clémentes mais bien parce que leurs prédateurs comme les coccinelles par exemple avaient été décimées par des maladies liées aux moisissures :sage:

Répondre

Retourner vers « Le coin potager »